انواع سیستم های خنک سازی دیزل ژنراتور (مولده برق)

کانوپی دیزل ژنراتور

۱-سیستم عدم خنک ساز ثانویه

۲-سیستم خنک ساز ثانویه آب پوششی

۳-سیستم خنک ساز ثانویه هوا به هوا

۴-سیسم خنک ساز یک پمپاژ دو چرخشی

۵-سیستم خنک ساز دو پمپاژ و دو چرخشی

 

1) سیستم های عدم خنک ساز ثانویه :

در نوع سیستم، موتورها برای حفظ دمای پایین، انشعاب ورودی به خنک کننده ثانویه نیازی ندارند. سیستم آب پوششی ای برای کانالهای داخلی سیلندر و قسمت روغن لیز کننده مورد استفاده قرار می گیرد.

 2) سیستم های خنک ساز ثانویه آب پوششی (jacket-water-aftercooling) :

در این سیستم به منظور خنک کردن هوای احتراق جهت انشعاب ورودی بکار میرود. جریان های پوشش موتور و خنک کننده ثانویه ترکیب می شوند و نیز یک پمپ برقی خنک کننده م.ت.ر بکار می رود. این طرح سیستم خنک کننده، سنتی میباشد که در آن کل خروجی گرمای خنک کننده موتور در یک رادیاتور اعمال میشود.

3) سیستم های خنک ساز ُثانویه هوا به هوا (air-to -air -aftercooling) :

در این سیستم هوای اشباع شده به یک یا چند خنک کننده هوا به هوا سوار بر رادیاتور هدایت میشوند سیستم (air to air (ata رویه ای برای به دست آوردن خنک کنندگی ثانویه دمای پایینه لازم برای بدست یابی به استاندارد های انتشار گاز موجود فراهم می کنند.

رادیاتور دیزل ژنراتور

این سیستم به چندین دلیل برای خنک کنندگی راه دور توصیه نمیشوند :


دلیل اصلی کل مجرای سیستم و رادیاتور تحت فشار توربو شارژر کار می کنند

دلیل دوم طول لوله های هوایی که به رادیاتور کشیده شده و برگشت فاصله زمانی ای در عملکرد توربو شارژر بوجود می آورد و متواند منجر به پالس های فشاری شود و مانع از عملکرد برازنده جلوگیری میکند

4) سیستم های خنک ساز یک پمپاژ و دو چرخشی (one pump- two loop- cooling system) :

گزینه دیگر برای خنک کننده ثانویه استفاده از سیستم های دو مدار سرد کننده و دو هسته رادیاتور است اما فقط یک خنک کننده پمپاژ را انجام می دهد این سیستم ها عموما بدلیل سختی در احراز جریان های خنک کننده برابر و خنک کننده مشابه هر مدار برای کاربرد های خنک سازی راه دور توسیه نمی شوند.

5) سیستم های خنک ساز دو پمپاژ و دو چرخشی (two pump -two loop-cooling system) :

بهترین گزینه برای دستیابی به سیستم خنک کننده استفاده از سیستم خنک ساز دو پمپاژ و دو چرخش است این سیستم ها از دو مدار سرد ساز دیزل ژنراتور کاملا جدا بهره میزبرند و دو هسته رادیات،دو پمپ خنک کننده و مایع ضد یخ دارند. یک مدار بلوک موتور و قسمت بالایی سر سیلندر را سرد میکند ودر همین عین سیستم دوم در حال خنک کنندگی توربو شارژر مشغول میباشد 


10 نکته مفید و مهم در نگهداری دیزل ژنراتور - هوبارت صنعت

نحوه محاسبه توان دیزل ژنراتور

نحوه محاسبه ظرفیت دیزل ژنراتور

خنک ,سیستم ,های ,کننده ,ساز ,ثانویه ,خنک ساز ,خنک کننده ,های خنک ,سیستم های ,و دو ,loop cooling system

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

آسمان و زمین به تسخیرت در آمده، اما باز ناکامی؟! zhalezibayi amlakaftabir هندبال شهرزاد لارستان وبلاگ تخصصی ترک خودارضایی یادداشت های یک سوکس صورتی دانشجو کمک مخروط ناقص مشکی من کوچ‌نشین تعمیرات چرخ خیاطی های صنعتی و خانگی